VISI, MISI , PIAGAM PELANGGAN & OBJEKTIF KUALITI


 

VISI MARA

Menjadi organisasi amanah yang unggul dan diberkati untuk mengangkat martabat bangsa

 


 

MISI MARA

Membentuk modal insan TVET yang holistik dan berteraskan nilai-nilai keusahawanan  

 


 

OBJEKTIF KUALITI 

Bagi merealisasikan hala tuju dan dasar BKT dapat dicapai, beberapa Objektif Kualiti ditetapkan bagi setiap peringkat yang terlibat dalam SPK iaitu:

1. Memastikan perbelanjaan bajet mengurus dan pembangunan tahunan mencapai 100% seperti yang ditetapkan oleh pihak pengurusan.

2. Memastikan program entrepreneur / usahawan mencapai 100% mengikut sasaran yang ditetapkan oleh pengurusan.

3. Memastikan pengambilan pelajar 100% mengikut kuota yang ditetapkan oleh pengurusan.

4. Memastikan latihan pembangunan kemahiran/kerjaya mencapai 100% seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

5. Memastikan kebolehpasaran pelajar mencapai 100% setiap tahun seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

6. Memastikan program kerjasama bersama industri mencapai 100% seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

7. Memastikan pembangunan program baharu dan bilangan pusat yang terlibat 100% dicapai seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

8. Memastikan program kemahiran dan inovasi 100% dicapai seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

9. Memastikan penganjuran dan penglibatan dalam majlis rasmi korporat dan program kemasyarakatan dicapai 100% seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

10. Memastikan pelaksanaan inisiatif pembangunan dan peningkatan program-program baharu dicapai 100% seperti yang ditetapkan oleh pengurusan.

 


 

PIAGAM PELANGGAN

1. Mengemukakan tawaran kepada calon yang berjaya mengikuti pengajian dalam tempoh kurang dari satu(1) bulan dari tarikh tutup permohonan melalui atas talian (online)dan tawaran serta-merta kepada calon yang berjaya melalui permohonan terbuka (open registration).

2. Mengadakan mesyuarat senat bagi mengesahkan keputusan peperiksaan pelajar dua (2) minggu selepas peperiksaan akhir tamat.

3. Memproses bayaran kepada pelanggan dalam tempoh 14 hari setelah menerima baucer bayaran yang lengkap.

4. Menyelesaikan kes-kes rayuan disiplin pelajar dalam tempoh 14 hari selepas menerima rayuan.

 

HUBUNGI KAMI
Kolej Kemahiran Tinggi MARA Pasir Mas,
17000 Pasir Mas,
Kelantan Darul Naim.

 Tel : +609-791 7558 / +609-791 6558
  Fax : +609-791 7552
  Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
Bahagian Kemahiran & Teknikal MARA, 
Tingkat 21, Ibu Pejabat MARA 21, 
Jalan MARA 50609 Kuala Lumpur
 Tel : +60 3 2613 4258
 Fax : +60 3 2691 4510
 Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
PAUTAN UMUM
PORTAL MARA
PORTAL MARANET
PORTAL KPLB
PORTAL GMI
PORTAL GIATMARA
PORTAL UNIKL
eADUAN
FAQ
 
PAUTAN KAMPUS

Portal e-kemahiran

Facebook KKTM Pasir Mas
 
PAUTAN STAF
EMAIL Microsoft
MARANET

BCOS BKT

Aplikasi HRMIS (EGNet - (Internet Explorer)
Aplikasi HRMIS2 (Internet Explorer)
Sistem goTNA
e-Penyata Gaji

Klinik Panel MARA

MUAT TURUN